2013. július 5., péntek

Visszajöttem, örültök?:)

Megvolt a nagy út. Hazalátogattam, voltam napokat itt-napokat ott, sokakkal szerencsére találkoztam, párakkal sajnos nem, és szokás szerint hamar letelt.

Mióta hazaértem valahogy rossz periódusom van. Időlegesen segit ez-az, maradandóan semmi. Van ilyen, elmúlik remélem. Sokra nem jutottam ma, igy döntöttem: ha már nagy vacsora nem lesz péntek örömére, azért mozizás előtt hazaérő oldalbordadonoromnak csak készitsek valami finom meglepit.

(És, hogy a vicces se maradjon ki a mai napból - mert eszembe jutott a meglepiről - két dolog:

  1. Beszéltük apummal meg Orsival azt a jó magzarországi szokást, hogy mindent becéznek. Még mindig emlékszem, hogy úgy mentem annakidején egy lánnyal vásárolni, hogy ő a syandit a cipőboltban én meg naivan a cd-k közt kerestem - Lásd Szandi. Mindenesetre most Orsi olyat mondott, ami lepipált mindent. Mcdonalds, Magyarország, erdélyi fickó rendel, erre a kislány a pult mögül : "Megpapi vagy becsomi?". No comment.
  2. Rátaláltam a facebookon terjengő listára, a román érettségik gyöngyszemeiről. A kedvencem az volt, amikor Louis Armstrong bátorságát dicsérte a diák, amivel is rakétával a Holdra repült...)

Szóval, finomság. Csak diszkréten üzenem a sztárháziasszonyoknak, aki kiteszik a főzőoldalakra a tésztarecepteket álá "csak fél óra az összeütése, könnyű" - aztán rájössz, hogy a bourbon vaniliarúd a legegyszerűbb összetevője, és az előkészitése 45 perc munka, kell hozzá 10 különböző nagyságú tál és 5 év cukrászi előképzés - na, ezeknek üzenem, hogy nem haragszom, sőt, az én anyám! A szomszédtól kaptam tuti receptet, egyszerű, és tényleg 15 perc a mosogatással együtt. 
200g liszt, 200g cukor, 200 g vaj, 4 tojás, összekeverni, csak igy. Semmi sütőpor, semmi egyéb. Leteriteni a felét a tepsi aljára, rákockázni 1 db savanyúbb almát, arra szórni pici fahéjat és pici semleges panirt, rá a tészta másik felét, be a sütőbe és kb 20-25 percig 180-200 fokon meg is lesz. Ez már inkább az én formám. Lesz estére zacskós lencseleves, és ez az almáspite. Sanjaz oda van mindkettőért, nyert ügyem lesz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése