2013. július 23., kedd

Valami és még valami

A rossz nyelvek szerint ma megfordul ez a kánikulás időszak, és lehülünk végre. Ahogy Micimackó mondaná - ejsze esőt kapunk. Az utóbbi héten igencsak szenvedtünk a nedves forróságtól. Kivánkozott a bús a trópusokra, inkább Izlandról fantáziálgattam, meg egy nyugodt alvásról, ahol nem ébred az ember lánya félóránként szomjasan és izzadtan.

Ha ez nem volt elég jó hir, megszületett a kisherceg. Épp most láttam az első képeket, ahol a szülők bemutatták a világnak és aztán hazaautóztak. Tele volt a net egy bloggal is, melyben egy nő mondja el, mennyire nem lenne Katalin hercegné. Sem most, sem általában. Én azt kötve hiszem, hogy a valamikori király édesanyja azon aggódott vajúdás közben, hogy vajon mit gondol a nép. Vagy zavarta volna az, hogy mindenki a királyi méhszájjal volt az utóbbi hetekben elfoglalva. Angliában azért eléggé tisztességesek az ujságirók és nem teszik pokollá a hirességek, főleg a királyi család életét. Foglaljuk csak össze: Katalint elvette a szerelme, akivel a látszat szerint jó a kapcsolatuk és sokat utazgatnak együtt. volt ideje meggondolni, és vállalhatott volna valamiféle karriert, ha nagyon akar. Szép, csinos, okos fiatal nő, akinek most - pont jókor, pont tökéletes körülmények közt született egy szép kisfia, akit egy ország imád. Nem kell anyagi, egészségügyi, családi gondokkal megbirkózzon - a látszat szerint legalábbis. A nagy botrány az volt eddig, hogy meglátták az emberek: vannak mellei. Emellé úgy tűnik megáldotta a párt humorérzékkel a jó sorsuk, mert igazából vicces az egész. Nem szeretném a személyes testrészeimet közhirré tétetni, de ha előfordult, hát ez van. Nem hiszem, hogy valaki is elitélné, hogy a férjével együtt mert egy szinte lakatlan szigetecskén napozni félnudistán. Na puff. Szerintem károsnak csak olyan emberek tartják katalin imidzsét, akik nagyon keserűek. Sovány? Igen. Láttátok az anyját meg a testvérét. Ők is piszkafák, genetika. A terhessége alatt sem szedett fel semmit, ma úgy nézett ki, minusz pocak,. hogy bárki elfogadná. Egy nappal a szülés után. Nem ő tehet róla, hogy pont beleillik a mesebeli királylány szerepbe, és sikerült olyan élete legyen eddig, ahogy a nagykönyvbe irják az 5 éves kislányok.

Tudjátok, mi a káros? Az, hogy az elvárások tömege megkeseriti az embert. Engem biztosan. Miután ma mazochista módon végigolvastam három ikerbabás blogot még megsirattam a képeket a kicsi hercegről. Pedig minden gyermek akkora öröm, és őszintén, szivből tudok örülni minden ilyen hirnek. De emlékeztet arra, hogy ez nem életem legszebb-legsikeresebb-legboldogabb időszaka. Elképzelem, milyen érzés lehet hazavinni a tökéletes kicsi babádat: fáradt vagy, valószinű mintha összevertek volna, és talán nem is fogod fel, mi is történik veled. De megvan a kisbabád. Anya vagy, tagja egy "klubbnak", ahogy valaki megfogalmazta. Sorra hivnak a rokonok, hogy gratuláljanak és a párod boldogan mutogatja az újszülöttet mindenkinek, aki körülvesz benneteket megértéssel és szeretettel. Ott vagy, azt éled át, amire kiskorod óta (talán mint én, kisebb nagyobb szünetekkel) vártál. És ha becsületes a szülészeti terv, akkor már talán van kapcsolatod is a kicsivel. Biztosan nem a legszebb időszak az első pár nap, a fájdalmakkal meg mindennel, bár van aki azt mondja, hogy mégis. Én nem tudom.

Csak azt tudom, hogy miután Sanjay - a világ legmegértőbb, legszeretetreméltóbb és legtürelmesebb férje a 34. születésnapja estéjén fél tizkor kidőlt, én csak aggódni tudok... és szomorú lenni. Ahogy mondják, mindenkinek megvan a maga keresztje. Nekem ez az, és nagyon kivánom már letenni, mert nehéz. vannak napok, amikor nem szeretnék én lenni. Amikor kivánom mások keresztét, mert azt sokkal jobban tudnám - szerintem - hordozni. Nem hiszem azt, nem tudom elégszer leirni, hogy Isten a problémákat próbából adja. Nem akar ő rosszat senkinek, és ha már van probléma elég a világban túl kell élni és várni kell, amig elhozza a fényt az alagút végén. Ma csak ez az egy vers segit, ez is csak talán, hogy mégis higgyem, jó is jöhet ki a dolgokból: "A gyöngéknek gyöngévé lettem, hogy megnyerjem a gyöngéket. Mindenfajta embernek mindenné lettem, hogy minden módon megmentsek némelyeket." (Korintus 1 levél, 9. rész.)

2 megjegyzés:

  1. Szió! :)
    Megpróbálok nem túl sablonos lenni, ami nem könnyű, mert mégiscsak pasi vagyok, így átélni nem tudom, maximum beleérezni magam. Nem igazán hiszek a véletlenül megtörténő dolgokban, inkább abban, hogy az élet leckéztet és minden szituációból van mit tanulni. Néha nálunk is nagyon reménytelen a helyzet, de a végén valami folytán megoldódnak a dolgok és a kapcsolatunk és a házasságunk is erősebb lett. Szóval remélem, hogy lesz erőd kiállni a próbákat! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia:) Koszonom a kedves szavakat, igazan mosolyt csaltal az arcomra ma eloszor.:)

    VálaszTörlés