2012. szeptember 24., hétfő

Segits magadon...

Aki nőből van, az valószinűleg már látott vagy olvasott egy-egy önsegitő könyvet. Sőt, többre nyálazott már a könyvtár előtt. Nem tudom miért de az u.n. DIY vagyis Csináld magad illetve a Segits magadon tipusú könyvek korát éljük.

A hétvégét nagyrészt ágyban töltöttem, egy finom kis hüléssel. Minden órában egyszer kitámolyogtam, ittam egy kis teát, bevettem egy vitamint és biztositottam az ügyeletes oldalbordát, hogy csak még egy óra, és akkor aztán majd frissen és gyógyultan kipattanok az ágyból. Persze semmi nem lett belőle, és ezt Sanjay sejtette is. (Nem csinálok félmunkát, ha meghülök, akkor az általában becsületes hülés.) Ezért fogta magát szombaton délben és hozott kaját a hétvégére, majd hosszan elmagyarázta, hogy nem érdekli a ház állapota, neki úgyis dolgoznia kell, én csak pihengessek nyugodtan. Igaz is, megvárt a rumli. Vasárnap délutánra már ölt meg az unalom, de semmi energiám nem volt valami nehezet olvasni.

Még a Sherlock Holmes hangoskönyvek is nehéznek bizonyultak, tehát ugy döntöttem belenézek az önsegitő könyveink tengerébe. Ok, azt elismerem, hogy túlnyomóan informatikai jellegűek, mint a Tanulj meg XZY nyelvben programozni. Jól be is dőltem az egyiknek, "Cleaning Windows for Dummies". Azta, ablakpucolásról könyv is van irva? Olvastam valamikor egy statisztikát miszerint a háziasszonyok ezt a feladatot utálják a legjobban és biznák másra, ha lehetne... De akkor is. Valószinű, hogy én nem értek hozzá, mert ha valaki erről egy teljes könyvet tudott irni, akkor sokkal bonyolultabb kell legyen. Aztán kiderült, hogy a szemem átsiklott az XP felett. "Cleaning Windows XP" :) Ja, az már mindjárt más.  
Emellett még találtam féltucatot, ami most már tényleg engem is érdekelt. Nem untatnák senkit sem vele, de azt hiszem megint nyilvánvaló, hogy nem a Foci a komplett idiótáknak vagy a Könyvelés szőkéknek kötött le.

Nagyhalkan, zárójelben azt is megemliteném, hogy két önsegitő könyvet olvasok állandóan újra és újra. Az egyik a Biblia, mert ha kicsit belenézel a tanácsok, amiket ad, pont megegyeznek azokkal, amiket az igazán sikeres terápiákban használnak. Már Salamon is leirta, hogy aggódással nem tud senki sem magasabb lenni, sem megváltoztatni a körülményeket, és legyen elég minden napnak a maga baja. Vagy pl Jézus megmondta előre, hogy nem épit épeszű ember házat csak biztos alapokra. Vagy, amivel állandóan küzdök, hogy aki a száját be tudja fogni és csak jó időben, jó helyen, jókat mond, az már szinte bűntelen ember. Na, hát ez nem megy még. :)
A másik - nem is emlithető egy helyen a Bibliával, csupáncsak nekem személyes kedvencem - A férfiak a Marsról jöttek, a nők a Vénuszról. Használtan kaptuk valakitől az esküvőnk előtt, és szerintem nagyban hozzájárult a házasságunk minőségéhez. Kötelező olvasmánynak adnám ki jegyesoktatáson, de akár hiszitek, akár nem, az egyéb kapcsolatokban is tud segiteni. Anyummal és apummal is jobban kijövök pont mert olvastam a könyvet. Melegen ajánlom.

A többiről annyit, hogy nem fogják megváltoztatni az életemet. De jól jön. Nem, nem irodalom, de ha a házvásárlásban, egészséges étrendben vagy netalántán pont az ablakpucolásban tanácsot tud adni, akkor miért ne? A háztartásban amúgy eddig egyetlen olyan tanácsot láttam, ami mindent megold, teljesen hülyebiztos, és végtelenül egyszerű. Azt is a Nike adta, a cipőmárka: JUST DO IT. Úgyhogy most megyek és csinálom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése