2012. március 21., szerda

Onbizalom

Talan azzal kellene kezdjem, hogy a mellekelt abra szerint mazochista vagyok. A mellekelt abra pedig a kovetkezo: Nem elegek nekem a sajat eletem ego helyzetei, meg rateszek neha egy-egy lapattal masokat nezve. Nem tudom, miert, de ha valakit sajat magat megszegyeniteni latok, en is szegyellem magam, sokszor az illeto helyeben is. Na ezert nem kellene en nezzek megasztart, meg csillag szuletiket, es tarsait. (A nagybetuket akarattal hagytam el.) Sajnos egy tehetsegre huszonot bemutatott bohoc es meg tiz viccnek is rossz produkcio jut, es szegyellem magam miattuk, komolyan.

Nem tudom, miert van ez. Nagyon erzekeny vagyok a szegyellnivalo helyzetekre kiskorom ota es egyik legborzasztobb dolog amit egy emberrel tehetsz szerintem az az, hogy nyilvanosan megszegyenited. Ezekben a musorokban pedig annyi de annyi ember vallalja be ennek a lehetoseget, hogy nem is igaz. Most komolyan, nem tudok rajonni hogy lehet ez. Ennyi izolalt, figyelemre ehes, onbizalom-gazdag ember lenne? Valoszinuleg igen, es errol mar biztos sokan sokat irtak, nalamnal sokkal okosabbak.

De a kerdes megmarad: vegulis rossz ez az egesz? A magyar zsuri meg mindig nincs annyira elesre hangolva, mint peldaul az amerikai, tehat akkora pofaraeses megsincs, mint amikor azt tanacsoljak, inkabb menj kapalni, mert nalad rosszabbat nem hordott hatan a Fold, es meg kover es csunya is vagy. ( Ertem en, hogy erdekeseket kell mondjanak, nem az adott produkcio muveszeti szempontbol valo elemzeset, mert azt kevesen ertenek, es meg kevesebbet erdekelne. De azert neha tenyleg durvak.) Most jon a nagy DE: valoban nem a falsul eneklo 68 eves Mari neni kell a kiralyno elott szerepeljen, de tenyleg fontos az, hogy letorjuk az jelentkezok 95%-anak a bizalmat, ha megoly hamis elkepzelesekre epul is? Ennek is ket oldala van. Egyreszt tenyleg nem kellene egy orszagot kitenni annak, hogy a Cheeky Girl amerikai szerepleset kelljen tv-ben, radioban, interneten lassa es es emiatt pironkodjon. Masreszt pedig miert is fajjon nekem, hogy valakinek tul nagy az onbizalma es nemletezo az onkritikaja. Nagyon sokszor ugy vagyok vele, hogy talan ok jartak jobban. Hiaba jon akarmilyen pszichologiai lap az egeszseges onkeppel, onkritikaval es kiegyensulyozott onbizalommal, olyan szerintem nincs. (Setal az erdoben Hofeherke, a becsuletes rendor meg a kevesbe becsuletes rendor. Latnak egy 50 lejest a foldon, melyikuk veszi fel? - A legutobbi, mert az elso ketto csak a meseben letezik... Valami ilyesmi. Amugy semmi bajom a rendorokkel, csak jo viccek vannak roluk) ez is olyan, mint borotvaelen tancolni, elobb-utobb atesel az egyik oldalra. Legtobbunknek azert maga a borotvael is csak alom. Mit nem adnek erte, ha nem ereznem eszeveszett szukseget, hogy gondolatban minden telefonbeszelgetest izekre szedjek es kielemezzem, miert is voltam megint ez vagy az. Hogy ne verjen ki a viz, valahanyszor visszaemlekszem akarmilyen kis botlasra, sokszor kora gyermekkorombol. Hogy legalabb kitegyem magamra az "elfogadhato" jelzot a "borzalom, rejtsd inkabb el" helyett. Lehet ezt a vegtelensegig elemezni, de talan sokszor ok jarnak jol. Hazamennek a meghallgatas utan, amitol en itthon a fotelben, egyedul, a kepernyot nezve leizzadok, es elmeselik mindenkinek, hogy bizony nem ernek azok a zsurik egy lyukas bagot sem, majd megismetelhetetlen tehetseguk es elsopro szemelyiseguk biztos tudataban hajtjak alomra a fejuket. Kivancsi vagyok, miert mondjuk akkor azt, hogy a szereny, nyamnyila ember mindjart jobb, mint egy ilyen onbizalomtol sugarzo teljes csod. A teljes csod legalabb jol erzi magat a boreben. Masreszrol valoszinuleg kevesbe fogja tudni megerteni az embereket maga korul es talan baratja sem sok lesz.

Ha valaszthatnal, milyen legyen a szemelyiseged, mit dontenel? Es most meg egyszer valaszolj, de ugy, hogy nem mondhatsz semmit, ami az arany kozeput szinonimaja lenne. Mert en mar nem tudom.

Azert belinkelek valamit, hogy mutassam, talan megis van egeszseges onkritika ebben az iparban. Es hogy igenis olyan szuper tehetseget is lehet parodizalni, mint Micheal Flatley, csak mert olyan jo, es talan kicsit onteltebb a kelletenel. Az ilyent aranyba kellene onteni. http://www.youtube.com/watch?v=7gHvATmUsSg


1 megjegyzés:

  1. Rékám, én őszintén megmondom, hogy inkább naiv önbizalmas lennék mint nyomorult realista. Akinek mindig jó a kedve, az boldogabb, tovább él, és lesz@rja, hogy mások mit hisznek, mondanak, akarnak. Ilyen szeretnék lenni, de nem abból a fából faragtak. Szupi a videó. Továbbküldtem Anyukámnak, jelenleg az egész iroda rajta szórakozik. :))

    VálaszTörlés