2012. március 28., szerda

Amigurumu... ize ... amigiri ... hogyishivjak... horgolt nyuszi

Jo oka van annak, hogy regen nem irtam. Vadonatuj hobbit talaltam idokozben magamnak, es mondanam, hogy sok idomet elveszi, de valojaban mar napok ota var a fonal meg a horgolotu a szekreny tetejen, hogy vegre nekifogjak.

Ez az a fajta hobbi, amit minden leiras es meseles elott ki kell a googleben keresni, mert olyan furcsa neve van - amigurumi. Gyakorlatilag semmi egyeb, mind kicsi horgolt allatkak keszitese. Messze sem hangzik olyan jol, mint ahogy kinez. Az urban-eve blogon talaltam egy hettel ezelott egy fotot, egy fiu meg egy lany nyuszikarol, es akkor hallottam magat a szot is eloszor. Nem vagyok egy horgolozseni, de oszinten ahogy meglattam - nem, nem beleszerettem, ez nem a helyes kifejezes. Egyszeruen az tortent, amit neha atelek pluss nyuszival es barannyal - szemek kikerekednek, nyal megallithatatlanul csorog, az esz meg visitva menekul a helyszinrol. Ilyenkor ismetelgetem paras szemmel, hogy jajistenem, jajistenem, de eeeeeeeedes. Azonnal rajottem, hogy csak ez hianyzott az eletembol, es azonnal ket tucat kell belole. Horgolt nyuszineveldet akarok. A szeles parkanyaimrol repul ezentul minden gyertya-vaza-diszdoboz, es helyet at fogjak venni a pihe-puha logofulu es nem logofulu kulonfele szinu egeszen apro nyuszikak. Nemhogy ennivalo, ketpofara zabalnivaloak.


Sanjay mar ismeri az arckifejezest, igy beprogramalta szombatra mozizas ele a hobbiboltot, ahonnan egy horgolotuvel es harom gomolyag fonallal gazdagabban jottunk haza. (A filmrol rengeteg irnivalom van, de maradjon az kovetkezore) Mar annyira regen nem horgoltam, hogy el kellett magyaraztassam az elarusitonovel, hogy megis, hol is irja, hogy ehhez a tuhoz most hanyas fonal kell, es megis mekkorat vegyek. Becsuletemre legyen mondva, hogy most mar az emlekeztetonek kikialtott youtube video megy, es nem felejtettem el a technikat, csak az egyenletessegen kell meg dolgozzak. Azert nyuszi szinten meg nem allok, de lehet mar a hetvegen kezdhetem is. Ha meglesz a lanynyuszi kap tulipiros rozsat, tappancsokat, viragos fulet; a fiu elegedjen meg rozsa helyett egy nagy murokkal. Pont mint a kepen, annyira tokeletesek, hogy a rozsa szinen kivul nem latom min kellene valtoztatni. Meg egy keppel bucsuzom, remelhetoleg az enyemek is meglesznek hamarosan, alig birom kivarni, hogy a reggeli tea mellett nyul uljon, marekszamra.



2 megjegyzés:

  1. jujj, de cukik!!! remélem, hogy mióta megírtad ezt a bejegyzést, száz-számra ülnek a nyulak mindenfele és horgolsz majd nekünk is egyet. :)

    VálaszTörlés
  2. :P meg nem eppen... Errol is irok hamarosan, sajnos meg nem sikerult allatkat osszehozni, de borzasztoan aranyosak!

    VálaszTörlés