2012. március 20., kedd

Lassan a testtel

Ma ugy felhaboritott a vilag, hogy bosszubol leulok blogolni, es akkor sem allok neki a leckenek, barmi is lesz!

Mar jo ideje gondolkodom egy ugynevezett slow cooker dolgon. Nem kukta, ahogy eredetileg kepzeltem, hanem a szo szoros ertelmeben lassu fozo edeny. Egy rakas egeszseges receptet talaltam vele, es eldontottem, kiprobalom. Itt nem nagyon nepszeru, igy sokat kellett keresni, de vegul talaltunk egy sutes-fozesre specializalt uzletet, ahol veletlenul ertettek, mirol beszelunk. Mikor megmutattak, mennyibe kerul, mindjart le is tettem az otletrol, de szerencsenkre ertette az elado holgy a dorgest, megmutatott egy - kisebb, kevesebb helyet foglalo, nem arammal mukodo dolgot -  hogy miert nem ezt probalom ki. Na, erre leesett: romai tal, csak nem a nalunk megszokott formaju. Csinos, hasznos, probaljuk ki! Az sem mellekes, hogy negyede annyiba kerult mint egy elektromos "lassufozo". Hulye szo, tudom.

Szombaton este neki is estem. Beaztattam ugyesen, es kerestem valami jo csirkes szoszos receptet, hogy a teremtes koronajat is megnyerjem vele, mert altalaban az a velemenye, hogy ami egeszseges, az nem lehet finom. Mondjuk ebben ritkan teved. Termeszetesen a sok receptbol egyet sem talaltam nagy hirtelenjeben, igy rafanyalodtam a dobozban erkezett kis konyvecskere, ami mennyei recepteket igert, konnyen, olcson, egeszsegesen, gyorsan meg ilyesmik. A citromos csirke jol hangzott, egeszen addig a pillanatig, amikor is valami hadze-vadze egyiptomi fuszert kellett beletenni. Gondoltam en, hogy kisporolom, kap helyette koriandert - ami nem a kedvencem, de Sanjay imadja. Diohelyban: pocsek lett. A draga ferjemuram is, aki igazan a legudvariasabb es kedvesebb ember, soha soha nem panaszkodik a kajarol... na, hat o is azt mondta, hogy hm... nem a legjobb etel, amit valaha csinaltam. Megette becsulettel azert. En ket falat utan otthagytam.

Eldontottem azert, hogy Mazsolat, a romai talat nem irjuk le, hanem ma aztan utananezek videoknak meg mindennek, hogy is kell. Megneztem vagy 25 receptet, mindegyiken irja, hogy igy meg ugy, semmi kulonleges nem kell hozza, es 15 perc alatt elokeszitheto. Aztan eshetsz hasra, mert a legfontosabb hozzavalo vagy egy igazan egzotikus fuszer (a honnan a fenebol szerzek en ilyet verzio)  vagy olyan cuccokat kell csinalni vele, hogy a fekete kakas kretakorben valo felaldozasa semmi hozza kepest vagy egyszeruen csak piszokul hosszu idot vesz igenybe. A videokon mosolygo, csodasminkes haziasszonyok kiveszik a talat a vizbol, azutan mar benne is van az etel, azutan beteszik masfel orara es elmennek teniszezni (!!!). Ilyenkor mar szokadozik a cerna, hogy a jo edes..... mit erdekel engem, hogy o hova es mikor megy, azt mutassa, hogy korulbelul milyen fokra teszi a csirket, a zoldseget, mivel fuszerezi, mennyi viz kell hozza... Teniszezzen a sajat idejeben. Ne aggodjon, be tudjuk a sajat idonket osztani, biztos egyetlen haziasszony sem mered a sutoben levo talra ket ora hosszat bamba arckifejezessel es csorgo nyallal. Lehet nem teniszezni megy, de van mit csinaljon boven. Ertem en, hogy az a kunszt, hogy idot sporolsz vele, nem kell felugyelni, ilyesmik, de ezt tudtam ezelott is.

Ugy felhaboritottak, hogy osszeraktam recept nelkul egy krumpli-pacolt csibe-paprika kombot, aztan lassuk mi lesz. Azt is tegyem hozza, hogy mergemben elfelejtettem, hogy nem szabad a sutot elomelegiteni, igy a vegen egy kezemmel probaltam kivulrol vizezni a teli talat, hogy ne szaradjon ki, a masikkal meg a nyitott sutot legyeztem, hogy huljon. Ha ez veletlenul tenyleg finom lesz, en felrakok rola egy kepet. Ha rossz lesz, akkor elrettento peldakeppen. :) Kivanjatok szerencset.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése