2012. február 21., kedd

Szemuvegek es felelem

Ma vegre vegre szemuveget tudok valtani - na nem igazit, hanem a metaforikus szemuveget, a keket a rozsaszinra. 

Most, igy kora delutan tajban, rajottem, hogy kifejezetten lehetseges befolyasolni azt, hogyan erzed magad nagy mennyisegu alkohol nelkul. (Na nem mintha rendszeresen elnek alkohollal) Azt mar regen tudtam, olvastam, magameva tettem, hogy a szemelyisegunknek tobb oladala van, es dr. Jekyll valahogy dulore kell jusson Mr. Hyde-al. Ahogy Penny a Big Bang Theory-bol mondta, Mrs. Whore-ral. En esetemben kis valtoztatassal es szabad forditasban dr. Jekyll (igen, o az, aki befejezte a mesterit, es ledoktorizott) es mrs. HP (aki sosem csinal semmit, nyomorultul erzi magat es 200 kilo). Szoval, olvastam, hogy ezeknek ossze kell baratkozni, mert vegulis mrs. HP nem rosszindulatbol, hanem kulonbozo felelmek altal hajtva szbotalja dr. jekyll osszes erofesziteset. Tehat meg kell allapitani, mik a felelmek, foglalkozni kell veluk, el kell terelni roluk HP figyelmet, es mar mehet is a hasznos munka. A tervezes reszt ki is pipalhatjuk. Tudom mar, hogy a gondolataim es erzeseim egymason alapszanak, es ha beavatkozol ebbe a korforgasba, akkor jobb ha pozitiv gondolatokkal teszed, mint pl. ma energikus, szorgalmas ember vagyok, aki jokedvvel megy mosogatni, mert attol szep tiszta lesz a kagylo. Elobb-utobb aztan igy is fogsz erezni. Annak idejen a tokfozelekkel nem jott be a lelkes drukkolas (egyed, reka, finom, reka... szazadszorra is csak pocsek volt a tokfozelek, most is forgo gyomorral tudok csak ra gondolni) de hatha felnott (??) fejjel menni fog. Ment ugy-ahogy. Van, amikor eleve jo a nap, es akkor jobba lehet tenni ; vagy amikor rossz esetleg enyhiteni lehet, de pocsek napbol en meg eddig nem beszeltem ki magam. 

Eddig. Ma sikerult, pedig tenyleg soha nem gondoltam volna. Valahogy ma az, hogy hogy erzem magam, igazodik ahhoz, amit eppen mondok magamnak. Egeszen delig az az volt, hogy ez megint egy pocsek nap lesz, mert fejfajassal ebredtem, az nem szokott elmulni, tornazni keptelen vagyok, tanulni keptelen vagyok, ennek a napnak mar ugyis lottek. Aztan kihivott egy kedves ismerosom egy kavera, es amig ot vartam a folyo partjan a vizet nezve valahogy bekattant. Kellemes ido van, mar-mar elfogott a siras, hogy ilyen idoben mar biztos kimentunk volna a baratnokkel ide-oda, de ok most nincsenek itt, en egyedul allok egy nyavajas parkoloban es sajnalom magam. Aztan csak ugy erdekessegbol kiprobaltam azt mondogatni magamnak, hogy milyen szep ido is van, vegulis ma megvolt a 20 perc torna jogaval egyetemben, es most egy kellemes kis kavezoba megyunk ahol jol fogjuk erezni magunkat. Nem a barataimmal, hanem "csak" egy ismerossel, de tudod mit? Akkor sem azzal toltom majd az idot, hogy magamban fontolgatom, vajon mit gondol rolam, vajon mit kellene mondjak, vajon.... hanem egyszeruen elvezem az idot, akkor beszelek es arrol, amikor es amirol kedvem tartja, es kesz. Ha nem tetszem ezutan neki, hat van meg 7 milliard ember a vilagon, nem nagy ugy ha egy eppen nem rajong erted. Es jol ereztem magam, azt hiszem mindketten jol ereztuk magunkat. Nem csak az o problemait hallgattam, hanem elmondtam en is, hogy hianyoznak a barataim. Kibeszeltuk hol lenne jo elni. Nem ertettem gorcsosen mindennel egyet, amit mondott. Nem ereztem kutya kotelessegemnek, hogy megtorjek minden ket masodpercnel hosszabb csendet. Nem koszontem meg tizszer, hogy meghivott, hanem csak ketszer, udvariasan. Ennyi. Nem gondolkoztam hazajovet fel orakat azon, hogy most vajon mit gondol rolam. Nem szamit. O tudja, nem az en ugyem. Kedves voltam, udvarias, baratsagos, ennyi eleg, mert ennel tobbet ugy sem tudok tenni. 

Mukodik ez a szemuveg dolog. Egyszeruen nem hagyom magam a felos HP altal iranyitani. Pedig oszinten felek. Panikhangulatom lesz, ha arra gondolok, hogy egy mernoki szakma lehetoseget hagytam ott egy angoltanariert, amiben raadasnak diplomam sincs. Sosem volt olyan igazi allasom. Nemsokara betoltom a 26-ot. Allandoan a mi van ha... ? kerdesek jarnak korbe : mi van ha nem lesz egyszerre tobb diakom? mi van ha nem sikerul az a vizsga juniusban? mi van ha nem vesznek fel arra a fontos kurzusra? mi van ha sosem lesz diplomam ebbol az egeszbol? mi van ha... ? Jo erzes tudni, hogy van feny az alagut vegen, meg az alagut menten is. Valaszthatok, es most azt valasztom, hogy nem adom fel, nem hagyom, hogy a felelem gyozzon, es visszakenyszeritsen a jol kitaposott utra a gyonyoru ismeretlen erdei osveny helyett. Van errol egy jo vers Robert Frosttol : The Road Not Taken.
The Road Not Taken
Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim
Because it was grassy and wanted wear;
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,

And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way,
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I—
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése