2012. február 14., kedd

Es megis - a no szerel

Ugy kezdodott az egesz, hogy kb. egy eve nyaladzok egy szobabiciklire, de mindig elmondtam magamnak, hogy ez megsem loreal ("mert megerdemled") hanem igenis egy nagy befektetes, es addig, amig a tulajdonunkban levo (vagyis : letoltott meg kolcsonvett :)) ) dvd-kel nem tornazok, addig szo sem lehet rola. Mivel hanyagolom rendesen, le is tettem a bicikli otleterol.

Ezelott harom hettel azonban Sanjaynak (megjegyzem, o semmit sem tudott regen fenallo dilemmamrol) tamadt egy jo otlete: ugyis eszeveszett hideg es ramaty ido van itt az evszakhoz kepest szinte mindig, nagyon nincsen ideje-turelme kimenni a friss levegon tornazni amugy sem, a dvd meg startbol nem jon be neki, miert is nem veszunk egy szobabiciklit? Probaltam lazan hummogni es csak lassan bologatni hozza, de oszinten nagyon orultem, mert igy a biciklit kombinaljuk a buntudatmentesseggel (amire sokkal de sokkal jobban faj a fogam, mint egy szobabiciklire) es azt mindenki tudja, hogy akarmilyen beruhazasnal ez egy ritka es remek kapcsolat. Van itt Hollandiaban egy ugynevezett Kijkshop, vagyis nezd-meg-uzlet. Csomo, foleg elektronikus dolgokat arusitanak, es naluk olcsobban sehol, ez valo igaz. Nem szoktak markas dolgokkal torodni, de mi sem, ugyhogy meg is neztuk a weboldalt, kivalasztottuk a legolcsobb biciklit - mert ugye mi kulonbseg lehet ket bicikli kozott?? - es megrendeltuk. Ket nap mulva vigan odaautoztunk, elhoztuk, es ket perc alatt osszeraktuk. Ezt persze ugy kell erteni, hogy Sanjay husz perc alatt osszerakta, kozben en foztem egy teat. Segitenek mindig szivesen, de altalaban csak a szerszam meg alkatresz atadasara vagyok jo. Komolyan, az ocsem nagyobb segitseg volt oteves koraban. Minekutanna a bicikli egy darabban volt, megcsodaltuk minden oldalrol, "kicsit csunya, hulye is ahhoz kepest, de legalabb a mienk - mint Dezsoke", es felultem ra, hogy kiprobaljam. Kinlodok, mint allat, folyik rolam a viz, de csak nem tudok egy egesz kort tekerni rajta, csak felet, allandoan megakad. Lehuzzunk minimum ellenallasra - lo and behold - meg mindig nem sikerul. Erre helyet cserelunk: Sanjay megsincs olyan sajnalnivalo kondiban, mint en, hogy meg sem tudjon hajtani egy biciklit, ugye? De igen. A szobabicikli fel kornel tobbet egyszeruen nem megy es igy eleres a 2 km/ora sebesseget maximalis erokifejtessel. Hogy minden jo legyen, rajottunk, hogy az egesz kormanyresz lotyog, es ha picit jobban erolkodsz, rezeg az egesz alkotmany. Zarjuk itt rovidre ezt a reszt: masnap visszavittuk, Sanjay szerint jopar kaloriat elegetett a cipelese, de hat masra igazan nem jo. Adrienne baratnom masnap felvilagositott, hogy az ilyen mechanikus ellenallas vagy mi pocsek, es csak magnesest szabad venni. Tanultunk az esetbol, es meg szerencsenk is volt, mert pont most, pont itt talaltunk jo minosegu magneses biciklit igazan elfogadhato aron.

Beletelt masfel hetbe, de ma megerkezett. Erosen gondolkodtam rajta, hogy a haztartas mas arammal mukodo alkalmazottjaival egyutt nevet kap a bicikli is, annyira orultem neki. Ma egesz nap az ablakparkanyon ultem, ugy vartam. Dehogy van nekem turelmem kivarni, amig Sanjay hazajon, osszerakom en nelkule is ugyesen. Olyan nehez csak nem lehet. Kezdjuk azzal, hogy nehez. Nem az osszerakas, hanem maga a behemot. Pedig ugymond nem egy nehezsulyuval van dolgunk, rajottem, hogy husz kilo plusz az bizony nem olyan amit fel kezzel felemelek, es a masikkal alatolom a labakat. Nembaj, lassan raerosen szedszedtem a dobozt, mert ugye azt irja a hasznalati utasitas hogy eloszor MINDEN alkatreszet meg kell vizsgalni, hogy meg-  illetve egybenvan-e. Csak arrol nem szol a fama, hogy ha kiszedsz mindent, akkor maga a kerekpartest (vagy hogy a manoba mondjak neki) min fog nyugodni, mert vissza a muhoba nem tudod gyomoszolni, ahhoz 3dimenzios tetriszbajnok kell legy. A labakat meg nem tudod rarakni ugynevezett dugokulcs nelkul. Technikai erettsegemet bizonyitando, hogy startbol nem ismertem fel a kulcsot a kepen. Irasos utasitas nincs, igy a kep szerint kerestem ra a wikipedian, halvanyan emlekezve, hogy lattam en mar ilyen. Beirtam ugyesen, hogy kep meg szerszamok, es addig kerestem, amig veletlenul ratalaltam, hogy ez egy "wrench", reszletesebben keresve pedig "socket wrench". Szuper. Ezutan a ragugliztam a magyar nevere, dugokulcs. Na puff. Sosem hallottam ezt a szot. Az szazas, hogy nincs a hazban. Kozben a bicikli teljes sulyaval az egyik felen, a pedalon nyugszik, es abszolut semmit nem tudok tenni vele, hacsak nem emelem fel es rakom az agyra. Esetleg betehetek egy kenyelmes puha parnat ala...? Szoval vagy egy ora kemeny munka utan ezt ertem el, ami majd megkonnyiti Sanjay munkajat, amikor hazajon:

1. Kinyitottam a dobozt egy olloval.
2. Oldalara forditottam es kivettem a hasznalati utasitast
3. Eltavolitottam az osszes orzo-vedo bevonatot
4. Konstataltam, hogy - valoszinuleg - megvan minden resze.
5. Konstataltam tovabba, hogy kell hozza egy dugokulcs, ami nincs a hazban.
6. Elgondolkodtam es listat irtam, kitol lehet este dugokulcsot szerezni.

Ennel rohelyesebb mar csak az volt, amikor HAT kerek oran at raktunk ossze egy iroasztalt. Az igazan a csinald magad verzio volt, az igaz, csak hogy mi azelott meg magunkra nem csinaltunk semmit. Azota fejlodtunk, most mar van kalapacs es csavarhuzo a hazban. Lehet itt az ido legyen franciakulcs es dugokulcs is? Vagy ez a ketto gyakorlatilag egy?

A hasznalati utasitas, amit vallasosan kovetek mindig, azt irja, hogy ha bonyolultnak tunik szamodra a dolog, vagy problemaba utkozol, akkor kerj segitseget egy - lehetoleg technikaban tehetseges - embertol. Komolyan. Azt hiszem kijelenthetem, hogy a dugokulcs beintett nekem ... inkabb varok meg masfel orat a tehetseges emberre.

1 megjegyzés:

  1. Rékám... a miénket István és a Testvérem ketten szerelték egy órát... és a kormánya azóta is lefordul, ha jobban nekitámaszkodok nagy fáradtságomban. Az egy éves tapasztalatom szerint bátran levonom a következtetést: a szobabicikli olyan mint a díszhal. Kb másfél hétig izgi, aztán rá sem nézel, s egyszer csak megdöglik. :-s (sajnos ez utóbbi is tapasztalat...)

    VálaszTörlés