2012. február 7., kedd

Az ember legjobb baratja

Reggel felkeltem, komasan kitamolyogtam es beinditottam a Gepet. Nem a kavefozot, hanem a szamitogepet. Reggeli rutinkent vegigolvastam az emaileket, konstataltam ma sem ert tortent semmi egetrengeto ujdonsag, majd epp egy perccel azelott, hogy fealltam volna eszrevettem egy uj posztot egy facebookos csapaton, aminek tagja vagyok. Mosogatogeptisztitas, na ez erdekel, van is mit hozzaszoljak. Szokas szerint egy csomo jo es rossz otlet, van akivel egyetertek, van, akivel nem, es egy jo blogbejegyzes, ami szerint a modern ember legjobb baratja a Mosogatogep. Hm, en is joban vagyok vele, olvassuk el.

Kicsit tul nyalasnak hangzott, megiscsak, ki szolitja barmilyen elektronikus alkalmatossagat Dragasagnak. Egyedul Gollam jutott eszembe a Gyuruk Urabol, de vegulis az a gyuru nem is arammal ment es semmi jot nem csinalt. Ezutan meg mindig zombi uzemmodban kimentem a konyhaba, hogy rendes reggeli elotti elfoglaltsagkent kiuritsem a mosogatogepet, es ha mar arrol volt szo, beallitsam egy tisztito programra. Kinyitom, csillog minden, es eszembejut, hogy tegnap este ami kimaradt azt a szokasos modon mostam el, takaritottam utana a kagylot, 15 perc volt es ma azert sem csillognak annyira, mint a gepben mosottak. En sem hittem, amikor eszrevettem, hogy paras szemekkel mosolygok a gepre, es keresem, hol vakargathatnam meg koszonetkeppen. Eddig azt hittem az ember legjobb baratja a konyv. Meg a kutya, es a regi jo vicc visszaadja hogy viszonyul e ketto egymashoz "A kutyan kivul a konyv az ember legjobb baratja. A kutyan belul meg tul sotet van az olvasashoz." :) De most uj legjobb baratra leltem a konyha teruleten legalabbis.

Ahhoz kepest, hogy rogos uton jutottunk el mi ide ketten: eloszor hetekig gyanakodva szemleltem, es valojaban uri huncutsagnak tartottam a mosogatogepet. Persze egy kedves holland kollega betanitott, hogy azt ugy kell hasznalni, hogy ide so, oda oblito, ide feher por, oda kek lotty... kesz cifra recept volt. Ezt o is igy csinalja. Ertem en, mert megtakarit vele kemeny 10 centet ugy haromhavonta, es ez hollandoknal nagy szo. A masik verzio az, hogy megveszed a tablettat leszallitott aron, abban van minden, es kesz. Nem kell allandoan millilitereket merni, kifolyik-nem folyik ki, sozni, borsozni... Azota tablettazunk. Sokszor sokaktol hallottam, hogy ezt, azt, amazt nem szabad beletenni, elo kell mosni... hat a fene egye meg, ha mar ott van a kezemben es ugyis folyik a viz meg a tisztito, akkor mar befejezem, mekkora marhasag ez a mosogatogep - gondoltam akkor. Aztan az is lejott, hogy szinte mindent bele lehet tenni, ugyesen elmossa, es semmi baja nem lesz. Akkor mar kezdtunk joban lenni. De ugy latszik egy ilyen reggel kellett, hogy megertsem, mennyire szeretjuk mi egymast. Hogy o engem, az biztos, mert Sanjay mellett nyugodtan elmehetne nyugdijba, es most mar rajottem, hogy en is ot, nagyon.
A tobbi szobaban marad a konyv, mint - hogy a modern kifejezessel eljek - BFF, de a konyhaban ott ul feheren es csillogon, csovalja a farkat es jo reggelt kival minden nap - a Mosogatogep.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése