2013. augusztus 14., szerda

Időbeosztás, avagy pont olyan vagyok, mint 15 éve

Negyedik osztály végén osztogatta a tanitónéni azt a könyvet, ami aztán évekig a kedvencem lett. Vicces irások, mesék, történetek összessége volt csak, de azok mind nevettetőek maradtak a századik olvasatra is.

Még ma is pontosan emlékszem arra a két oldalra ahol a - tudomásom szerint ismeretlen - szerző leirta a különféle diákok jellegzetességeit. Egyből magamra ismertem a készülődős diák cimszó alatt, mintha csak engem irt volna le. Valahogy igy szólt, csak viccesebben: A készülődős diáknak fontos, hogy megfelelő körülményeket teremtsen, mert csak igy lehet legoptimálisabban tanulni. Letisztitja az asztalt, vázában friss virágot tesz ki, hogy szép környezetben tanuljon, pohárban viz, tányéron apró szendvics, ha megéhezne-megszomjazna. Mind a 15 ceruzáját tűhegyesre hegyezi, megtölti a tollat, előszedi a radirt, szögmérőt, vonalzót és minden egyebet - akkor is ha nem valószinű, hogy kellhet. Vigyáz, hogy a könyv a bal oldalra, a füzet a jobb oldalra jusson, jobbra fel szótár, balra le notesz, majd az iróeszközök szépen sorban, merőlegesen. Mire igy mindennel elkészült, fáradt, mint a kutya és elégedetten pakol össze: ma is keményen dolgozott.

És ma. Akármennyire is egy szeretett foglalkozás áll előttem, akkor is ugy érzem, hogy most éppen muszáj először egyek valamit, igyak vizet, mert a hidratálás fontos, blogoljak, hogy ne felejtsetek el, rákeressek egy szóra, mert elfelejtem (apropó, a bodza az angolul elder, és tudhattam volna, mert Harry Potterben volt elégszer) de a túléléshez létfontosságú (komolyan, telt már el napod, hogy nem emlegetted több nyelven a bodzát?! na ugye), lezuhanyozzak, hogy frissen foghassak neki, beinditsam a mosógépet, hogy amig én befejezem, ő is fejezze be, dettó mosogatógép, ha már ott vagyok vasalok egy inget, úgyis fog kelleni...........

Eddig az időzitő használt, de most már komolyan fejembe vettem, hogy pomodoro-mester leszek. Ahogy meglesz a diplomám le is irom, hogy miről szól. Amúgy a könyvet ingyen le lehet tölteni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése