2014. február 26., szerda

Munkaügy reloaded

Kicsit szomorkás a hangulatom "máma", érdekes, mennyire összejön minden néha. Volt pár nap a múlt hetekben, amikor egy csomóan bejelentkeztek, és meghivtak interjuholni is a helyi népi egyetemre.

Aztán, mintha direkt valaki csinálta volna, mindenkinek lett valami problémája: az egyiknek visszamondták az amerikai állását, a másiknak a gyerekeivel voltak gondok, a népi egyetemről pedig visszairtak elég pokrócul, hogy ők hollandul jól beszélő tanárt kerestek volna. Persze ez utóbbi kicsit felbosszantott, mert ők kerestek meg engem, tudták, hogy anyanyelvű holland messziről sem vagyok, de a felsőfokú vizsgám megvan. Nagyon kedvesen vissza is irtam, hogy mondják már meg milyen holland képesitést szerettek volna, mert tudomásom szerint ennél magasabbat nem ad az állam. Valószinűleg az udvarias hangnem tette meg a hatását, mert a pasi most már emberhez méltóan válaszolt vissza, és kifejtette, hogy végülis nem a holland a nagy baj, attól csak kicsit aggódtak, hogy milyen vagyok nyelvtanilag, plusz az angolom messze az átlagtanárok felett van, tehát az sem baj, de már kétszer megégették magukat, és most félnek olyannal menni, aki nem tanitott meg ROC-ben, vagyis helyi tanügyi központban (itt ezek az ROC-k nagyon felkapottak, van mindenféléjük, középiskolai és ipari iskolai, fodrász, autószerelő, kinai - magyarán egy halom képzésük). Azt is megemlitette, hogy a jövőben, ha nem ilyen szűk határidőn belül mozognak, még meg fognak keresni. Az tiszta és világos, hogy a holland irásban nem vagyok valami nagyon szuper, ezt még kell javitanom. És jól esett, hogy végül nem az én hibámból mondták vissza, mert az igazságtalan az interjú előtt. Meg is köszöntem, és őszintén sok sikert kivántam a további kereséshez. Akkor még egy hetük volt a kurzus kezdésig, mert másképp fizethetik vissza az összesen 1300-1500 eurót az embereknek, ráadásnak meg a jóhirüket is elvesztik. Gondoltam nem hallok többet vissza, de ma azért nagyon jól esett, hogy mégis visszairt a pasi, elmondta mi történt ( a tanár utolsó pillanatban mondta vissza, és ez már a harmadik lett, úgyhogy két nappal a kezdet előtt kellett töröljék a kurzust). Nem akarok gonoszkodni, mert teljesen érthető, miért mentek volna mással, és végülis többé-kevésbé korrektek voltak, de azért a kisördög belül örül, mert nem megmondtam én a magam csöndességében Sanjaynak még múlt héten, hogy nem fognak mást találni? Legalább biztosabb vagyok benne, hogy tartjuk a kapcsolatot és következőkor engem hivnak. :D

Amúgy is ez benne van a pakliban ebben a bizniszben. Van, amikor hetekig lézengenek az emberek, máskor meg masszivan kell visszautasitani új klienseket, mert nincs több időd. Tavasz elején meg különösen kitör a fáradtság a társaságon, és meggondolja kétszer belekezdjen-e valami újba. Majd március végén visszaáll a jobb rendszer.

Én is látom-érzem, hogy most már itt a tavasz, nyilnak a mindenféle virágok, b*sznak a madarak, és napi 12 óra alvással lennék megelégedve. Azért keményen dolgozom, hogy a napi vitamin, torna, lakástakaritás meglegyen, és most fókuszálok a kurzusaimra. Tényleg, mindenkinek melegen ajánlom a www.coursera.org weboldalt, hires egyetemek ingyen online kurzusokat inditanak, minden héten van egy-kettő új, és sokból még diplomát is adnak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése