2013. december 16., hétfő

Könyvek, filmek

És most kevésbé magamutogató dolgokra. Először is, aki még nem tud róla, van a youtubeon egy csatorna, ami őszinte előzeteseket (összefoglalókat inkább) készit a fontosabb filmekhez. Honest Trailers készitőinek nagyon jó a humora, általában remekül összefoglalják, mi baj is van egy-egy filmmel. Ezért elsőre beteszem az Éhség viadala összefoglalójukat. Sirvaröhögős. 


Ennek az az apropója, hogy megnéztük a második részt. 
Fiataloknak szóló fantasztikum, három könyv van, amiből szerintem legalább négy filmet készitenek. Meséltem már, hogy olvastam az egészet? Szerettem is.

Megnéztük az Alzheimeresek rémálmát, a ... most komolyan rá kell keressek mi is a cime... valami Csontváros, ja  Mortál Insztrumentsz: Sziti of Bónsz. (Most már csak arra vagyok kiváncsi, hogy halálos vagy haláli eszközökről illetve a halál eszközeiről van-e szó. Sajnos bármelyik megtörténhet. Mondja az, aki VÉGIG, ismétlem VÉGIGnézte a film első felvonását. Halvány lila dunsztom sincs, mik ezek az eszközök, vagy kik és mire jók. Volt a filmben valami serleg... talán...?) . Meséltem már, hogy elkezdtem olvasni? Meséltem, hogy a wikipedián kötöttem ki, elolvasva az öt osszefoglalót? Öt óra telt el, és még nem tudom, ki ki, ki kinek a testvére, és azt sem, honnan vette az iró, hogy a legjobb ötlet a tipikus beteljesületlen szerelemre az, ha a fősősök ezer oldalakon keresztül azt hiszik valójában testvérek. Ez azonban nem zavarja őket az álmodozásban és csókolózásban. Újat akart az iró. Értem én, mert ott volt a Harry Potter baljós végzete, az Alkonyat fajtakülönbsége, az Éhség viadala szerelmi háromszöge és a Lenyűgöző teremtmények zűrzavara ami már szétválasztott szerelmeseket. Új kellet. Újat kaptunk. 
Fiataloknak szóló fantasztikum, öt könyv van, amiből szerintem legalább hét filmet készitenek

Az Alkonyatot már mondtam. Olvastam az összest. Szerettem. Fiataloknak szóló fantasztikum, négy kötete van, amiből öt filmet készitettek. 

A burok cimű "remekművet" is megnéztem, olvastam egy részét. Fiataloknak szóló fantasztikum, három kötete, amiből valószinűleg tizenhat filmet fognak késziteni.

A lenyűgoző teremtményeket nem fogom elolvasni, csak ha valaki pisztollyal áll mögöttem. Fiataloknak szóló fantasztikum, talán négy-öt kötete van, amiből biztosan 7-8 filmet készitenek.  

És lám, mintha lenne hasonlóság. Fiataloknak szóló fantasztikus regény (azért nem gyerekregény, mert abban csak nem lehetne alkoholizmussal, drogfüggőséggel, vérfertőzéssel és - jajistenem  - szexszel foglalkozni) amiből valahol n és n+5  közötti darab filmet készitenek (ahol az"n" azon filmek számát jelöli, ami még élvezhető, érthető és nincs tele hosszú monológokkal). Van benne beteljesületlen szerelem, pár réteg gonosz és egy csipet humor. Erre Veronica Roth úgy érezte kell ebből még egy. Megszületett a Beavatott. I rest my case. (azért csak belenézek, mert nem tudom kihagyni, lehet a zseni beszél belőle)

Egyébként a Harry Potter az másból van. Amikor valaki a sok apróságból összegyúr egy olyan világot, amivel együtt nő fel az ember, minden szinten, nem csak nyelvészetileg: az kritikán felül áll. nekem legalábbis. 

Ha nincs kedvetek megnézni az összeset, lelketek rajta. :) ha láttátok, jót lehet derülni a Honest Trailer és a "Everything wrong with ......................" verziókon a youtube jóvoltából. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése