2015. november 1., vasárnap

Bezzegazafrikaiak

Eloljaroban: valamit elallitottam, es nem hajlando a gep magyarra valtani. Nem lesznek ekezetek, bocsi.

Emlekeztek arra, amikor kiskorotokban a spenotot vagy brokkolit ugy probltak inycsiklandobba tenni a szuleitek, hogy folyton ismetelgettek az afrikai gyerekek mennyire orulnenek neki? Segitett? Na, ugye, hogy nem. A legtobb, amit elertek, az csak az volt, hogy azutan buntudattal tolta el a tanyert maga elol az ember. A talpraesettebbek ugy tudom megemlitettek, hogy el is lehetne akkor azt a fozeleket afrikaba kuldeni nyugodtan.

Megvan ennek a felnott verzioja is: legy nagyon halas, amiert van munkad/ferjed/gyereked/lakasod/gumicsizmad, es meg veletlenul se akadj ki soha mindezet arnyoldalan: biztos van a vilagon n plusz 1 ember, aki az XYZ testreszet odaadna, hogy a helyedben legyen. Van, ahol segit ez? Oszinten? Nyilvan, kimondhatatlanul halas vagyok, hogy a csaladom ep es egeszseges, mert lehetne egy csomo bajuk es lehetne, hogy ne is legyenek es minden ilyesmi. De ha erre gondolok, nem erzem magam instant jobban vagy turelmesebben vagy mittudomen. Magyaran nem segit, mert csak azt erem el vele, hogy azon kivul, hogy pl turelmetlen, vagy faradt voltam kezdetnek most meg ratettem egy jo adag idegesseget (igen, de mi van ha - megbetegszik a gyerek, balesetezik a ferj, meghlnak a szulok, foldrengesben leborul a haz, kilyukad a gumicsizma, stb) meg buntudatot, hogy akkor en miert nem frissen uden mosolyogva es dalolva takaritok, fozok, jatszok, dolgozok 24bol 24-et amikor masok milyen szivesen csinalnak, es messze sem erdembol van nekem ilyen szerencsem. Ha meg nem segit ez a gondolkodamod, hanem csak art, akkor minek a fenenek tartom meg meg, sot, probalom magam naponta tobbszor motivalni vele.

Mint mar emlitettem volt, magambaroskadtam es meg raadasnak melleestem. :) Viccen kivul, ki vagyunk bukva rendesen. Az, hogy sirva kelek fol a faradtsagtol mar csak felig-meddig vicc. Kiscapa 7.5 honapos, es meg most sem hajlando rendes etelt enni. probaltunk mi mar mindenfelet, jelenleg a Rapley modszert uzzuk, ami az ilyent megengedi ugymond, de nagyon latom, hogy az a napi fel kiskanal kaja nem eleg az anyatej melle. Vagyis eleg, csakhogy ez azt jelenti, hogy a majom tomodik jo gyakran, foleg ejjelente. Ugy latszik lassu a felfogasunk, de vegre rajottunk, hogy azert nem tudja sem viz, sem apa sem semmi lecsillapitani ejjel, mert piszok ehesen ebred. Igy masfel-ketorankent kel, mohon eszik, es ha szerencsem van visszaalszik. Ha nem, akkor addig meg fennmarad, amig en is rendesen felebredek, utana meg mar nekem ugymond majdnem mindegy.
Ezert tegnapelott bevetettunk egy olyan cselt, amit nagyon szegyellek es sajnalok, es nem is mukodott. Sokan ismetelgettek, hogy probaljuk meg tapszert, mert az lassabban emesztodik. Tudom, masok a fel karjukat odaadnak, ha volna eleg tejuk es nem zavarna oket a nonstopszopi es blablabla, de en nagyon nagyon szerettem volna heti 1-2 ejszakat jobban aludni, netalantan hat orat egyhuzamban egyszer egy honapban. Mert olyan meg nem volt miota kiscapa megszuletett. Szoval gondoltuk 100 milliliter pluszban csak csinal majd valamit. Amivel nem szamoltunk, az a gyerek volt, aki meregnek tart mindent, ami nem anyatej. Olyan kepeket vagott, mint a citromlenek, es nem volt hajlando egy cseppet sem enni. Szoval, LLL, gyoztel, szerintem egyetemig szoptatni fogok.

Ne ertsetek felre, naaaagy szopiparti vagyok, tenyleg az a tervem, hogy 2 eves korig nyugodtan kaphat anyatejet a rendes kaja melle pl este lefekveskor, vagy ha egyebkent anyahianya van. DE: 1. a tejportol jobban alszanak a babak, ezt elismeri mindenki - csak eppen nem mindig egeszseges az egesz piciknek olyan melyen aludni. 2. a szoptatas nem mindig egy leanyalom. faj, es nem igaz, hogy ha minden ok egyebkent, akkor nem kellene fajjon. Massal is talalkoztam, aki ujszulottkor utan, hires-neves szoptatasi tanacsado minden tanacsa ellenere pokoli fajdalommal tudott csak szoptatni. Oszinten nagyon buszke vagyok magamra, hogy megis kitartottam, mert jobb lett. Most is fajdalmas, de jobb. Es teljsen 100%-ig meg tudom azokat erteni, akik abbahagyjak, mert eleguk lesz, fizikailag vagy erzelmileg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése