2014. április 29., kedd

Internet és applikációk

Ma repülök haza. Már fél nyolcra a reptéren voltunk, annak ellenére, hogy csak kettőkor indul a gépem. Oldalbordadonor viszont nyolcra munkában kellett legyen, ugyancsak Eindhovenben, úgyhogy ezzel az erővel már vele jöttem. Most pedig a Starbucksban ülök, élvezem a repülőtér ingyen internetét és stikában kihúztam egy állólámpát, hogy a laptop töltődjön. :) Nem hiszem, hogy jól jönnek ki ebből a buliból, mert szipom az internetüket, áramukat és foglalom a helyüket a következő négy órában szemtelenül egy árva mentatea mellett. Ez van. :)

Gondoltam kihasználom az alkalmat, hogy semmi más dolgom nincs, és irok egy becsületes blogbejegyzést az internet szerepéről a családtervezésben. Csak mondom, ha azt hiszed magadról, hogy meg vagy kergülve, csak menj fel a netre és mindjárt jobban érzed magad. Nem vagy egyedül, sőt, egészen gyógyitható esetnek számitassz valószinüleg.

Én is ezt tettem, miután elolvastam a már emlitett "Taking charge of your fertility" cimű könyvet. Nagyon rövid összefoglaló következik. Az angolul FAMnak becézett cucc (fertility awareness method - termékenység-tudatos módszer) egyszerűn annyiból áll, hogy mindennap méred a hőmérsékletedet és a méhnyaknyákot. Tudom, ez utóbbi borzalmasan és irtó gusztustalanul hangzik, de nem olyan vészes egy idő után. A testhőmérséklet a ciklus elején általában alacsonyan van, majd peteérés utan hirtelen ugrik egyet, a nyák (öööje, nincs erre jobb szó???) meg tipikus állagú peteérés körül.
Mindezt legjobban applikációval lehet rögziteni, van belőle több száz. A legjobbnak kikiáltott a FertilityFriend, de ez kifejezetten "gyerekcsinálásra" specializálódott, ezért lehet nem mindenki örül neki. Plusz ingyen csak az alapokat adja, és kicsit borsos a prémium csomag. Ráadásnak időben korlátolt is pl egy év valami 40 euró.Vizuálisan sem néz ki jól, dehát nem a külső a lényeg.
Én az OvuView applikációt jobban szeretem. Beállithatod, hogy mit akarsz elérni: elkerülni a terhességet, teherbe esni vagy csak legyen valami, ami emlékeztet havi látogatód érkezésére. Csini program, és a nagyrésze ingyen működik. Ha egy idő után belejöttél, és be akarsz piszkálni a számitásokba, azt is lehet a prémium verzióval, ami addig érvényes, amig fokhagyma szagú nem lesz, és teljes áron valami 4-5 euro, én 0.99 centtért vettem valentinnapkor.

Szóval, amikor a FF-en a számitógépen, és az Ovuviewn a telefonomon mind követtem a dolgokat azt gondoltam velem van a baj. Aztán olvastam fórumokon, hogy sokan 6-7 applikációt is használnak egyszerre, sőt van aki 20-at. Na puff. Különben mindegyik számol, de - mivel sokfajta módszer van és nem mindenki ideális ciklusú - eltérések előfordulhatnak.

Mindent egybevetve azért jó, hogy van ilyen lehetőség: a nyet meg tudja mondani mikor milyen esélyed van, hogy dönteni tudj, elmagyarázza a dolgok nagy részét és találhatsz emberkéket akik hasonló cipőben járnak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése