2013. június 5., szerda

Telefon 2.0 + bengali n.0

Szoval, okostelefon. Miota utoljara irtam, es olyan kegyetlenul elragadott a munka a billentyuzet mellol :) egeszen belejottem. Nem a munkaba, abbol inkabb kiestem egy kicsit, ilyen-olyan okokbol. A telefonozasba. Felraktam ra egy par applikaciot (ez most ket p vagy egy p?), es nagyon orultem annak, hogy barmikor atvalthatok "egyszeru" uzemmodra. Van neki egy beepitett hulyebiztos kicsi ikonja, amit a kacsa-szaxofon elvet uzo embereknek talaltak ki. Amire nagyon buszke vagyok, az az, hogy mar alig-alig van szuksegem erre a mankora, egeszen beletanultam, hogy is kell hasznalni a kicsi gepet, es igazan nem ordongosseg.

Ha mar a buszkesegnel tartunk, mindenkeppen akartam irni Amazon baratomrol. A konyvek, amiket szombaton rendeltem Nemetorszagbol, apropenzert es zero postakoltseggel, kedd reggel a postaladaban lettek volna, ha volna postaladank. A hollandok valamiert okosabb dolognak tartjak, ha vagnak egy bazi lukat az ajtoba es ott hajigaljak be a torekenyebbnel torekenyebb dolgokat. Postason is mulik - a regi becsengetett, es megvart, hogy a kezedbe adja - ez becsenget, beb@ssza a lukon, oszt szerusz. Tudom, hogy o is siet, de mi lenne, ha mondjuk uvegcuccot rendeltem volna? Na, mindegy is, nagyon meg vagyok elegedve a harom kicsi bengali munkafuzetemmel es a negyediket (Tanulj meg egy honap alatt bengaliul) ugysem vartam akkora lelkesedessel, inkabb csak proba cseresznye alapon.

Sokatoknak mar kibeszeltem a krumplit a foldbol, hogy mennyire meg szeretnek es meg kell tanuljak az oldalbordadonor anyanyelven. A regi - amerikai Amazonrol - rendelt konyv-cd kombo nehez, gondoltam jol jon a kifejezetten gyerekeknek szant munkafuzet. Igaz, hogy Sanjay konnyesre rohogte magat, mikor megmutattam a kezdolapot, amin egy kiszinezheto kutya mondja neked angolul, hogy "Hello, my name is Sir. I will help you learn Bangla today", majd megker, hogy szinezt ki az elso betut pirosra, a masodikat kekre.
Tudjatok, mit? Kiszineztem. Igaz, ma 15 percembe kerult, amig ugyesen szinezgettem, de azt a betut a budos eletben tobbet nem felejtem el. Megtanultam ket szot is vele: ottalika - magas haz, epitmeny illetve onkuri - rugy, csira. Mindketto termeszetesen az alapszokincshez tartozik, mert hogy is elnek es beszelnek anelkul, hogy tudjam, melyik a kulon szo a magas epitmenyre. (pl. osszerakom a nagy es a haz szavakat, amiket mar megint elfelejtettem, de hat Sir jobban tudja. Tenyleg, lehet hogy innen ered az iPhonos SIRI... hm, ez egy erdekes elmelet. Ezentul a kutya Szor lesz, ami sokkal jobban talal egy kutyara, aki nem Buksi vagy Maci)

Na, mindegy is, lassan, de biztosan kell menni, es az "o" egy fontos es meglehetosen egyszeru betu. Tovabbmentem, eloszedve az Iras munkafuzetet. Szuper. Pont az, ahogy elkepzeli az ember, akinek volt szepiras munkafuzete elsoben es masodikban. Nagymamam nagyon szigoruan vette, ugyhogy mar hatevesen gyakoroltam az alapbetuket, es tapasztalatbol mondom, az ismetles a tudas anyja es az unalom apja. Elkepzeltem, hogy most az iskolaban vagyok, es szepen kell kovetni a szaggatott vonalakat, hogy megtanuljam a betut. Jol sikerult, szerintem megkapom a kilencest ra. Szor buszke lesz. Mitobb, kepet is keszitettem az uj telefonommal, es ha szerencsem van, be is tudom tenni, lassatok milyen. Azt megmondom elore, 15 perc irasgyakorlat utan pont ugy fajt a kezem, mint elsoben, es pont ugy meg vagyok gyozodve, hogy a folyekony iras sosem lesz az en mufajom, mert lehetetlen ezeket ugy rajzolni egymas utan, hogy ne terhes csigara hasonlits. Majd meglatjuk.


V for Victory!!!

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Az okostelefon nekem is nagyon bejött, mert nem csak kapcsolatot tudok tartani a segítségével, de a munkában is hasznát veszem. :) Nekem se ártana megtanulni kicsit románul, ha már viszonylag gyakran megyünk, de nekem is a hasonló szint lenne a megfelelő. :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira szerencsés vagy, hogy visszamehetsz az első osztályba!!! Én is akarok!!! De mire mennék a bengálival? Hiányzik a motiváció, amiből neked bőven van. Egyszerűen élvezd ki az írás füzetet. Csudajó volt elsősnek lenni!

    VálaszTörlés
  3. Anna, erre bejegyzessel kell valaszolni. :) Mindjart jon.

    VálaszTörlés